۱۰ نکته ای که هنگام انتخاب موتور برقی باید در نظر بگیرید

انتخاب موتور الکتریکی مناسب برای جایگذاری وسیله نقلیه خاص همیشه ساده نیست. متغیرهای زیادی در نظر گرفته می شود که دانستن از کجا می توان دشوار بود. با توجه به قیمت باتری ها و موتورهای برقی ، برای یافتن اقتصادی ترین راه حل ، باید به دنبال یک پیشرانه ای باشید که عملکردهای مورد نیاز خودرو را تا حد ممکن نزدیک کنید.

در این مقاله ، ما به ۱۰ سؤال اساسی که پیش از تلاش برای یافتن موتور مناسب برای پروژه خود نیاز دارید ، پاسخ خواهیم داد. در اصل ، شما باید خواسته های مورد نیاز وسیله نقلیه خود را تعیین کنید و همچنین ارزیابی کنید که چگونه شرایط مختلف جاده بر عملکرد پیشرانه تأثیر خواهد گذاشت:

  1. مشخصات خودرو
    خواص وسیله نقلیه از قبیل اندازه ، وزن ، اضافه بار و آیرودینامیک از ویژگی های مهم وسایل نقلیه است که در نهایت سرعت ، گشتاور و قدرت مورد نیاز موتور الکتریکی را تعیین می کند. این جنبه ها به درک اثرات شرایط کار وسیله نقلیه کمک کرده و برای انتخاب پیشرانه مناسب ضروری است. مراحل بعدی را در دسترس آنها قرار دهید.

۲- چرخه رانندگی
نحوه استفاده از وسیله نقلیه نیز بسیار مهم است. چرخه های معمول رانندگی خودرو چگونه خواهد بود؟ آیا در منطقه شهری با توقف های زیادی رانده می شود؟ آیا با مسافتهای طولانی فقط با چند توقف رانندگی می شود؟ همه اینها به تعیین پیکربندی خودرو (سری ترکیبی ، ترکیبی موازی ، تمام الکتریکی) و اندازه بسته باتری کمک خواهد کرد و در نهایت تأثیر بر انتخاب پیشرانه خواهد گذاشت.

  1. پیکربندی خودرو (برقی ، ترکیبی)
    آیا خودرو هیبریدی است یا تمام الکتریکی؟ اگر ترکیبی باشد ، آیا آن موازی ترکیبی است یا سری ترکیبی؟ به عنوان یک قانون اساسی ، اگر مسیرهای وسیله نقلیه قابل پیش بینی نباشد یا در مسافت های طولانی رانده شود ، معمولاً معماری ترکیبی ارجح است.

پیکربندی کامل الکتریکی در رانندگی در شهر مناسب است که در آن فاصله بین نقاط شارژ خیلی طولانی نباشد ، سرعت کم و میزان توقف زیاد است.

۴- حداکثر سرعت
حداکثر سرعت مورد نظر وسیله نقلیه چقدر است؟ چه مدت باید پایدار ماند ، شاید فقط برای عبور از آن استفاده شود؟

نسبت گیربکس در صورت وجود (در صورت استفاده از گیربکس) و نسبت دیفرانسیل چیست؟ شعاع نورد چرخ چیست؟ برای تعیین حداکثر سرعت موتور الکتریکی در برنامه شما باید به تمام این سؤالات پاسخ داده شود و در محاسبات مورد استفاده قرار گیرد.

  1. حداکثر گشتاور
    حداکثر گشتاور خودرو را قادر می سازد در یک شیب مشخص شروع کند. شما باید بالاترین درجه ای را پیدا کنید که وسیله نقلیه برای صعود نیاز دارد. با استفاده از آن درجه می توان بالاترین گشتاور مورد نیاز موتور برقی را با توجه به دیفرانسیل و گیربکس (در صورت استفاده از گیربکس) محاسبه کرد. حداکثر وزن نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

مقطع تحصیلی

  1. حداکثر قدرت
    برخی از نمرات باید با حداقل سرعت صعود کنند برخی دیگر اینگونه نیستند. گاهی اوقات حداکثر توان به سادگی با حداکثر سرعت یافت می شود (این مورد در مواردی است که وسیله نقلیه به عنوان یک ناحیه بزرگ جلو یا با سرعت بسیار بالایی حرکت می کند). این به معنای داشتن یک موتور به اندازه کافی قدرتمند است تا بتواند در شرایط مختلفی که وسیله نقلیه را می توان تحمل کرد!

حداکثر قدرت وسیله نقلیه را قادر می سازد در شرایط شیب دقیق و سرعت ، سرعت ثابت خود را حفظ و حفظ کند. برای محاسبه حداکثر توان ، شما نیاز به شبیه ساز دارید که علاوه بر نیروهای مورد نیاز برای صعود ، ضرایب درگ و اصطکاک خودرو را نیز در نظر بگیرد.

باز هم ، مدت زمان شرط نیز مهم است: برخلاف موتورهای احتراق ، اوج قدرت موتور الکتریکی را نمی توان به طور مداوم پایدار کرد و انتخاب موتور الکتریکی بیش از پیش مهندسی می شود تا بتواند بدترین شرایط صعود از تپه را بدون زمان انجام دهد. محدودیت ها.

باز هم ، مدت زمان شرط نیز مهم است: برخلاف موتورهای احتراق ، اوج قدرت موتور الکتریکی را نمی توان به طور مداوم پایدار کرد و انتخاب موتور الکتریکی بیش از پیش مهندسی می شود تا بتواند بدترین شرایط صعود از تپه را بدون زمان انجام دهد. محدودیت ها.

  1. ظرفیت باتری
    ظرفیت باتری معمولاً با استفاده از یک شبیه ساز برای عبور از چرخه مرجع معمولی در استفاده از وسیله نقلیه محاسبه می شود. این شبیه ساز می تواند میزان مصرف وسیله نقلیه را در کیلووات ساعت در کیلومتر تولید کند. از این مقدار می توان ظرفیت باتری را با ضرب آن با دامنه مورد نظر محاسبه کرد.
  2. ولتاژ باتری
    ولتاژ باتری به اندازه خودرو بستگی دارد. با افزایش ولتاژ باتری ، خروجی جریان کم می شود. بنابراین در مواردی که قدرت مداوم وسیله نقلیه مانند وسایل نقلیه بزرگتر زیاد است ، می خواهید با افزایش ولتاژ باتری اندازه هادی ها را در سطح قابل کنترل نگه دارید.

به طور معمول دو ولتاژ وجود دارد: ۳۰۰-۴۵۰Vdc و ۵۰۰-۷۵۰Vdc. این به دلیل محدودیت ولتاژ IGBT هایی است که در کنترلر موتور استفاده می شود و دو ولتاژ استاندارد اصلی موجود برای آنها: ۶۰۰Vdc و ۱۲۰۰Vdc.

  1. گیربکس یا دنده مستقیم؟
    آیا معماری پیشرانه به گیربکس احتیاج دارد؟ آیا می خواهید هزینه های مربوط به اجرای انتقال را صرفه جویی کنید یا سیستم خود را ساده تر کنید؟

پیشرانه برقی SUMO TM4 یک رویکرد مستقیم درایو را ارائه می دهد: گشتاور بالا / سرعت پایین موتور اجازه می دهد تا بدون نیاز به گیربکس واسط ، به طور مستقیم با دیفرانسیل های محور استاندارد رابط کند. ضمن بهبود قابلیت اطمینان سیستم و کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری کلی ، از بین بردن انتقال در یک وسیله نقلیه الکتریکی همچنین باعث افزایش قابل ملاحظه کارایی پیشرانه می شود و امکان استفاده بهینه از انرژی ذخیره شده در باتری را می دهد.

  1. هزینه
    آخر ، بودجه شما چقدر است؟ در یک پست وبلاگ قبلی ، ما فن آوری های مختلف موتور الکتریکی موجود در بازار ، جوانب مثبت و منفی آنها و استفاده نسبی آنها در وسایل نقلیه برقی را بررسی کردیم.

پس از جمع آوری تمام اطلاعات ذکر شده در بالا ، به ابزارهای مناسبی نیاز دارید تا بتوانید نیازهای قطعات را از عملکرد وسیله نقلیه محاسبه کنید. TM4 می تواند به شما در انتخاب روشنگری در انتخاب موتور کمک کند. تماس با ما با اطلاعات فوق در دسترس است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *