انواع موتور های الکتریکی را بهتر بشناسیم

موتورهای برقی اکنون نسبت به گذشته متنوع تر و سازگارتر هستند. هنگام برنامه ریزی یک سیستم کنترل حرکت ، انتخاب موتور از اهمیت بالایی برخوردار است. موتور باید با هدف و اهداف عملکرد کلی سیستم مطابقت داشته باشد. خوشبختانه ، یک طراحی موتور مناسب برای هر هدف قابل تصور وجود دارد.

برخی از رایج ترین موتورهای برقی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از:

موتور براش بدون AC


موتورهای بدون برس AC از محبوب ترین ها در کنترل حرکت هستند. آنها از القاء یک میدان مغناطیسی دوار ، تولید شده در استاتور ، استفاده می کنند تا هم استاتور و هم روتور را با سرعت همزمان بچرخانند. آنها برای کارکردن به الکترومغناطیسهای دائمی متکی هستند.

موتور براش DC


در موتور براش DC ، جهت یابی برس بر روی استاتور جریان جریان را تعیین می کند. در برخی مدل ها ، جهت گیری قلم مو نسبت به بخش های نوار روتور به جای آن تعیین کننده است. رفت و آمد در هر طراحی موتور برس DC از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

موتور DC بدون برس


موتورهای بدون برس DC برای اولین بار برای دستیابی به عملکرد بالاتر در فضای کمتری نسبت به موتورهای براش DC تولید شده و از مدل های AC قابل مقایسه کوچکتر هستند. از یک کنترلر تعبیه شده برای تسهیل کار در صورت عدم وجود حلقه لغزش یا مبدل استفاده می شود.

رانندگی مستقیم
درایو مستقیم یک اجرای فن آوری کم مصرف و با راندمان بالا است که جایگزین موتورهای سروو معمولی و انتقال همراه آنها می شود. این موتورها علاوه بر اینکه به مراتب آسان تر برای نگهداری در یک بازه زمانی طولانی تر هستند ، سرعت بیشتری دارند.

موتور خطی


این الکتروموتور ها دارای استاتور و موتور کنترل نشده می باشند و در طول دستگاه باعث ایجاد نیروی خطی می شوند. بر خلاف مدل های استوانه ای ، آنها دارای یک بخش فعال مسطح با دو انتهای هستند. آنها معمولاً سریعتر و دقیق تر از موتورهای روتاری هستند.

سروو موتور
موتور سروو هر موتور همراه با حسگر بازخورد برای تسهیل موقعیت است. بنابراین ، موتورهای سروو ستون فقرات رباتیک هستند. هر دو محرک چرخشی و خطی استفاده می شوند. موتورهای DC با برس کم هزینه رایج هستند ، اما توسط موتورهای AC بدون برس برای برنامه های با کارایی بالا کنار گذاشته می شوند.

استپر موتور


موتورهای استپر از روتور داخلی استفاده می كنند كه بصورت الكترونیكی توسط آهنرباهای خارجی دستكاری می شود. روتور را می توان با آهنربای دائمی یا یک فلز نرم ساخت. با پیچیدن سیم پیچ ، دندانهای روتور با میدان مغناطیسی هم تراز می شوند. این به آنها اجازه می دهد تا از یک نقطه به نقطه دیگر با افزایش های ثابت حرکت کنند.

قبل از شروع کار بر روی هر سیستم جدید ، با دقت در مورد خصوصیات رقیب موتورهای مختلف فکر کنید. انتخاب موتور مناسب باعث می شود هر پروژه ای به شروع بهتری برسد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *