پمپ روغن داغ

پمپ روغن داغ
پمپ سانتریفیوژ روغن داغ اغلب جهت جابجایی و سیرکوله کردن آب با دمای بالا و یا روغن داغ استفاده می شوند. قابلیت پمپاژ روغن سینتتیک تا دمای ۳۵۰ درجه سانتی گراد و سیرکوله کردن آب تا دمای ۱۸۵ درجه سانتی گراد از جمله ویژگی این پمپ ها می باشد .

مشخصات فنی پمپ روغن داغ

پمپ روغن داغ ساختار افقی یک طبقه و همچنین محفظه حلزونی تک مکشه گریز از مرکز مى باشد . از نظر هیدرولیکی پروانه پمپ بالانس بوده و به صورت یکسر آویز نصب می شود. محفظه حلزونی پایه دار بوده و محفظه یاتاقان فاقد پایه است.

پمپ روغن داغ جهت انتقال روغن داغ تا حرارت ۳۵۰ درجه سانتیگراد به کار می رود . این امکان وجود دارد در موارد خاص از پمپ دنده ای، ماه و ستاره مغناطیسی و کند پمپ های حرارتی استفاده گردد. در موارد ذکر شده باید ویسکوزیته(غلظت)، خورندگی و سایش روغن و یا فشار کاری سیستم مورد توجه قرار گیرد .

کاربردهای پمپ روغن داغ
در صنعت ماشین سازی جهت خنک سازی ماشین آلات جوشکاری
در صنت قیرسازی جهت پیش گرمایش مخازن حاوی قیر و تار و تولید آسفالت
درصنعت کاغذ و چوب در در پرس ها برای تخته، تخته سه لا و روکش، ماشین آلات چسب، غلتک ها، خشک کردن سیلندرها
در صنعت شیمیایی در تولید فیلـم، خنک سازی تجهیزات واحد های واکنشی پلیمریزاسیون
در صنایع لاستیک و پلاستیـک در ماشین الات تزریق پلاستیک برای گرم کردن قالب ها و تولید فیبر
در صنعت ساختمانی در پرس آجر، قطعات بتنی پیش ساخته، سیستم های گرمایشی در ساختمان های بزرگ
در صنعت غذایی در اجاق های پخت ، سیستم های نظافت بطری ها، سیستم های سرخ کردن مواد غذایی، سیستم های خشک کردن نشاسته
در صنعت نفت و گاز در نیروگاهها، تولید نفت خام، در تولید حلال ها به روش تبخیری، مبدلهای حرارتی
در صنعت فلزی در چربی زدایی از سطوح فلزی، در حمام های گالوانیک
در صنعت نساجی برای خشک کن ها، حرارت دادن دستگاه های پرس ، در ماشین آلات لباس شویی و اتو ها
در صنعت تولید مواد شوینده در سیستم های صابون سازی، خشک کردن مواد اولیه

انواع پمپ روغن داغ

پمپ روغن داغ مغناطیسی

پمپ روغن داغ سانتریفیوژ

پمپ روغن داغ دنده ای

پمپ روغن داغ کند پمپ

ساختار پمپ روغن داغ

ساختار افقی یک طبقه گریز از مرکز با محفظه حلزونی شکل

ابعاد کلی و ویژگیهای کاري پمپ در تطابق با استاندارد DIN24255) 733 EN DIN)

پروانه به صورت لانس شده هیدرولیکی و یکسر آویز

محفظه حلزونی همراه با پایه و محفظه یاتاقان فاقد پایه

مکش به شکل افقی (مکش مرکزي) و رانش شکل عمودي می باشد

فلنج هاي استاندارد PN10-2-DIN1092

اتصالات پمپ روغن داغ

جایگاه اتصالات ذیل معمولا بر روي همه مدل هاى پمپ روغن داغ گنجانده گردیده است :

– در پوش تخلیه در قسمت زیرین حلزونی پمپ Draining

– در پوش پرکن روغن خنک کننده بر روي یاتاقان Filling

– در پوش هواگیري روغن خنک کننده یاتاقان Vent

– مجراي خروجی نشت Outlet Leakage

راه اندازی پمپ روغن داغ

قبل از راه انداختن پمپ می بایست روغن در محفظه حلزونی ریخته شود و به صورت همزمان، محور پمپ با دست به ارامی گردانده شود تا پمپ هواگیري شود. علت ریختن روغن در محفظه اطمینان از عملکرد مناسب آب بندي محفظه یاتاقان می باشد. بر این اساس باید دو در پوش بالایی محفظه یاتاقان را باز نموده و روغن باید به گونه ای ریخته شود که از درپوش دیگر خارج شود. با این عمل هواگیری به طور کامل انجام می شود و در اخر می بایست دو درپوش باز شده را به طور کامل سفت نمود.

راه اندازی اولیه پمپ روغن داغ

در هنگام راه اندازي پمپ دماي روغن افزایش یافته و به ۱۰۰ تا C˚۱۳۰ می رسد. بنابراین آب درون روغن به شکل کامل بخار می گردد. بعد از ان دماي روغن تا دماي کارى و نهایی زیاد مشود. بعد از گرم شدن پمپ و رسیدن به دماي مورد نیاز جهت کار، باید پمپ را خاموش کرده و کوپلینگ را چک کنید. در صورت نیازبه قطعات کوپلینگ را بر روي الکترو موتور و پمپ تنظیم نمایید . محور پمپ را ارام و بدون هیچ مقاومتی و اصطکاکی با دست بگردانید .در پمپ روغن داغ باید از هرگونه نوسانات ناگهانی دما جلوگیري کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *